Solidność, większa ładowność i dostępność dla kierowców z kategorią B+E.
IVECO Daily z zabudową BE-TRUCK – szeroki wachlarz korzyści
Innowacyjność, kreatywność czy pragmatyzm? IVECO Daily ponownie udowodniło swoją wartość jako baza do nietypowych zabudów. Kluczem jest jego konstrukcja – solidna stalowa rama, potężny silnik i wytrzymałe zawieszenie, które sprosta najcięższym wyzwaniom. Dodając do tego szeroką gamę dostępnych na rynku wariantów podwozi, powstał najnowszy samochód użytkowy stworzony przez firmę Partner Nadwozia z Sosnowca – Partner BE-TRUCK.
Ta interesująca konstrukcja typu izoterma została oparta na podwoziu Daily 50C18 z rozstawem osi 4100 mm. Od razu rzuca się w oczy jej nietypowy charakter – pojazd został wyposażony w dodatkową oś tylną, a zabudowa pełni funkcję naczepy. Co to oznacza w praktyce? Przede wszystkim większą ładowność, z możliwością prowadzenia pojazdu przez osoby posiadające prawo jazdy kategorii B+E. To idealne rozwiązanie w czasach deficytu kierowców ciężarówek. Dodatkowo, DMC zestawu wynosi 7000 kg, a dopuszczalna ładowność to 2550 kg.
Multifunkcjonalny Gigant
Zabudowa, w pełni zintegrowana z podwoziem, została wyposażona w dodatkową oś Gigant 5,5 t, pneumatyczne zawieszenie z zaworem sterującym Haldex oraz pneumatyczny układ hamulcowy tej samej marki, obejmujący hamulce bębnowe i układ ABS. Siodło i sworzeń pochodzą z oferty firmy Jost. Zabudowa obejmuje izolowany kontener o wymiarach 5200 x 2200 x 2200 mm, oparty na ocynkowanej i malowanej stalowej ramie. Ściany wykonano z 45-mm laminatu, z wewnętrzną warstwą wzmacnianą laminatem AT. Kontener posiada dwuskrzydłowe drzwi tylne otwierane symetrycznie oraz dodatkowe drzwi boczne prowadzące do kabiny kierowcy. Izolowana podłoga o grubości 100 mm jest pokryta warstwą antypoślizgową. Wnętrze ładowni wyposażono w środkowe i tylne oświetlenie z czujnikiem ruchu. Temperatura wewnątrz kontenera jest regulowana przez zintegrowany agregat Zanotti SFZ238, zasilany zewnętrznie (400V) i posiadający funkcję grzania, sterowany z kabiny kierowcy przy słupku A.
Wygodny i przestronny
Zabudowa została wyposażona w praktyczne spojlery i owiewki, światła obrysowe, skrzynkę narzędziową, boczne osłony przeciwnajazdowe oraz tylne światła zespolone. Klamki, okucia, zamki oraz ramy drzwi – zarówno tylnych, jak i bocznych – wykonano z wytrzymałej stali nierdzewnej. Co ważne, zabudowa tego typu może być dostępna również w wersji nieizolowanej lub jako skrzynia z plandeką, co dodatkowo zwiększa jej ładowność.
Warto zaznaczyć, że na funkcjonalność tej konstrukcji istotny wpływ ma sam pojazd IVECO Daily. Wyposażony jest w elastyczną jednostkę napędową F1C 176 HD o pojemności 3,0 l i mocy 176 KM, a napęd przenosi automatyczna skrzynia biegów Hi-Matic 8 z hydrokinetycznym sprzęgłem. Komfort i bezpieczeństwo zapewniają m.in.: układ stabilizacji toru jazdy EPS 9. generacji, pakiet wyciszenia kabiny, aktywny tempomat ACC z czujnikiem radarowym, asystent jazdy w korkach (Queue Assist), amortyzowany fotel kierowcy, cyfrowe radio z nawigacją HI-CONNECT oraz automatyczna klimatyzacja.
Podsumowując: solidna i funkcjonalna zabudowa, możliwość użytkowania pojazdu przez kierowców z prawem jazdy kategorii B+E, zwiększona ładowność oraz renomowane podwozie IVECO Daily to zestaw korzyści, które z pewnością przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności i rentowności usług transportowych.