eDaily i Nikola Tre, czyli IVECO na bieżąco z innowacjami

Strona główna / Aktualności / eDaily i Nikola Tre, czyli IVECO na bieżąco z innowacja...
eDaily i Nikola Tre, czyli IVECO na bieżąco z innowacjami

Marka IVECO zawsze dbała o równoczesny rozwój i ochronę środowiska. To nie tylko słowa, ale rzeczywiste działania.

Firma jest liderem sprzedaży w Polsce pojazdów niskoemisyjnych zasilanych CNG i LNG, które mają korzystny wpływ na jakość powietrza poprzez znacząco niższą emisję cząstek stałych i NO2 w porównaniu do silników wysokoprężnych.

Jednak to dopiero początek ambitnych planów włoskiego producenta. Następne na celowniku są pojazdy użytkowe z napędem elektrycznym o zerowej emisji. Pierwszy z nich, eDAILY, jest już dostępny na polskim rynku. Ten „elektryczny odpowiednik” IVECO Daily z tradycyjnym napędem, oprócz elektrycznego serca, zachowuje wszystkie funkcje spalinowego wariantu. Ponadto, to jedyny samochód dostawczy z napędem elektrycznym oferujący pojemność ładunkową do 20 m3, ładowność do 4,6 t i zdolność holowania do 3,5 t. Oczywiście, pojazd ma osiągi zgodne z normą ICE, tj.: moc maksymalną 140 kW (190 KM), moment obrotowy 400 Nm i prędkość maksymalną 120 km/h. Doskonałe właściwości jezdne, w tym natychmiastowy moment obrotowy, gwarantuje eMotor, a gdy potrzebna jest dodatkowa moc, kierowca może włączyć funkcję Hi-Power.

eDAILY jest dostępny w wariantach: furgon, kabina (podwozie), kabina załogowa i minibus od 3,5 do 7,2 DMC, w wersji z pojedynczymi i podwójnymi kołami, z szerokim zakresem opcji wysokości i rozstawu osi. Wszystkie elementy technologiczne i komfortowe standardowego Daily są dostępne w modelu elektrycznym, w tym inteligentne zawieszenie pneumatyczne AIR-PRO. eDAILY jako jedyny elektryczny samochód dostawczy oferuje także alternatywne przełożenia tylnej osi w wersjach 50C (3,6 lub 4,44) i 72C (4,3 lub 5,13).

eDaily

 

eDaily Baterie eDaily może być wyposażony w 1, 2 lub 3 baterie. Umieszczane są one w modułowych instalacjach FPT Industrial / Microvast 37 kWh i charakteryzują się najwyższą gęstością energetyczną (265 Wh/kg na poziomie ogniw) i najlepszą w swojej klasie efektywną pojemnością na poziomie 95%. Cały układ elektryczny pojazdu został przetestowany w ekstremalnych warunkach, od -30°C do +50°C. Warto dodać, że producent oferuje 8-letnią gwarancję na baterie i w przypadku przebiegu do 250 000 km, a gdy ich pojemność spadnie poniżej 80%, IVECO zapewni bezpłatną wymianę.

Niezwykle ważne jest to, że baterie nie wpływają na pojemność ładunku. Konstrukcja podwozia pozwala na modułową instalację nawet trzech baterii wewnątrz ramy, co z pewnością docenią producenci zabudów. A co z ładownością? Czy obecność baterii, które zwiększają masę pojazdu, wpłynie na zmniejszenie ładowności? Tak... i nie  Dzięki nowelizacji Ustawy o elektromobilności, DMC pojazdów z napędem elektrycznym (i wodorowym) wynosi 4,25 tony (a nie 3,5 t), co pozwala na utrzymanie uprawnień również dla kierowców z kat. B. Nowelizacja miała na celu rekompensatę straty w ładowności spowodowanej montażem baterii.

Oczywiście eDaily to to samo ultrawytrzymałe podwozie co w spalinowym odpowiedniku. Pojazd nie posiada wystających elementów powyżej ramy oraz wyposażony jest w interfejsy cyfrowo-analogowe, co zapewnia wszechstronną i kompletną bazę do różnego rodzaju zabudów. Dostępna jest także gama przystawek odbioru mocy ePTO o mocy do 15 kW do zasilania chłodni, dźwigów i innych zabudów, nawet tych najbardziej wymagających, jak śmieciarki czy wysięgniki koszowe.

 

Nikola Tre

 

Warto zauważyć, że eDAILY przygotowuje grunt dla pełnej elektryfikacji transportu ciężkiego. Dowodem na to jest ciężarówka Nikola Tre z zasilaniem akumulatorowym oraz prototyp pojazdu Nikola Tre zasilany z ogniw paliwowych, przedstawione na zeszłorocznych targach IAA Transportation w Hanowerze.

Platforma Nikola Tre opiera się na modelu ciężarowym IVECO S-WAY. Wersja BEV z rozstawem osi 4021 mm mieści 9 baterii o łącznej pojemności do 738 kWh, co pozwala na przejechanie około 500 km. Ładowanie (od 10 do 90% pojemności) z mocą 175 kW zajmuje około 162 minuty, natomiast ładowanie z mocą do 350 kW będzie znacznie szybsze. Pojazd zapewnia moc, moment obrotowy i zasięg umożliwiający bez problemu przewozy między centrami dystrybucji lub w obrębie regionu.

 

Program pomocy drogowej 24/7.
Podany numer telefonu łączy z Centrum Obsługi Klientów w przypadku nieoczekiwanych awarii pojazdów.
48 662 042 200
formularz kontaktowy